Regeneracja przekładni kierowniczych

Przekładnia kierownicza służy do zapewnienia odpowiedniego przełożenia kinematycznego i dynamicznego oraz odpowiedniej charakterystyki sprawności mechanizmu kierowniczego. Przekładnia ta musi odznaczać się niezawodnością, a jej konstrukcja musi umożliwić regulację luzów powstających wskutek zużywania się współpracujących powierzchni. Innymi słowy przekładnia kierownicza służy do przełożenia siły rąk poprzez kierownicę na siłę osiową skręcającą kołami. Istnieje wiele odmian przekładni kierowniczych, które różnią się między sobą w sposób zasadniczy.

Większość aut jeżdżących po naszych drogach wyposażona jest w zębatkowe przekładnie kierownicze nazywane potocznie maglownicami. Zwykle problemy z nimi wynikają z wytarcia się elementów zębnika oraz współpracującej z nim zębatki na listwie. W takim przypadku objawem jest luz na kierownicy, szczególnie w okolicach jej środkowego położenia, mogą się też pojawiać stuki.

Przyczyną luzów bywają też wyrobione tuleje prowadzące listwę wewnątrz obudowy. Bardzo często zdarzają się problemy ze szczelnością przekładni. Wynikają z uszkodzenia uszczelniaczy lub też z korozji elementów przekładni. Najprościej, bo bez demontażu maglownicy, można usunąć wycieki z przewodów ciśnieniowych.

Przekładnie kierownicze psują się z kilku powodów.

Często, szczególnie w przypadku stosunkowo młodych aut, problem tkwi w skąpstwie producentów. Dzieje się tak np. w Golfie IV czy Skodzie Octavii, gdzie nawet w kilkuletnich autach wykonana z kiepskiego materiału listwa maglownicy jest tak skorodowana, że spod uszczelniaczy przez wżery metalu sączy się olej. Z podobnymi przypadłościami swoich aut borykają się również właściciele Opli Vectr B. W wielu przypadkach winę za wystąpienie awarii ponosi użytkownik lub niechlujnie pracujący warsztat.

Zła wiadomość dla fanów tuningu: szerokie, wielkie, niskoprofilowe koła są zabójcze dla maglownic. Zastosowanie felg o kilka rozmiarów większych niż te, które przewidział producent auta, ze względu na olbrzymi wzrost obciążeń przenoszonych przez układ kierowniczy, bardzo szybko kończy się potężnymi luzami na przekładni. Na początku da się je wyczuć głównie przy kołach w położeniu do jazdy na wprost, czyli w pozycji, w której znajdują się najczęściej. Później pojawiają się stuki. Szkodliwy wpływ zbyt szerokich i niskich opon pogłębia się oczywiście wraz z zastosowaniem sztywniejszych amortyzatorów i obniżanych sprężyn.

Często awaria kosztującej kilka tysięcy maglownicy spowodowana jest nieszczelnością kosztujących grosze osłon gumowych. Jeśli przez sparciałą lub popękaną gumę do obudowy przekładni oraz na listwę zębatą dostanie się choćby odrobina wilgoci i brudu drogowego, w ciągu kilku miesięcy dojdzie do poważnej awarii. Przy okazji każdej wizyty w warsztacie warto więc sprawdzić stan osłon. Jeśli okażą się uszkodzone, poza ich wymianą warto od razu zlecić kontrolę stanu przekładni.

SAMOCHODY CIĘŻAROWE

REGENERACJA PRZEKŁADNI KIEROWNICZYCH

W naszym serwisie regenerujemy także profesjonalnie przekładnie kierownicze do samochodów ciężarowych takich jak: DAF, VOLVO, MERCEDES, MAN, SCANIA, IVECO, IRISBUS, SOLARIS. Pojazdy ciężarowe pokonują duże przebiegi po trasach krajowych i międzynarodowych, dlatego żywotność podzespołów mechanicznych jest krótsza. Dla naszych specjalistów nie stanowi to problemu, gdyż mamy duże doświadczenie w naprawie przekładni kierowniczych w takich pojazdach. Obsługujemy całe floty naszych stałych klientów z całego kraju. Polecamy nasze usługi w zakresie regeneracji maglownic. W celu przedstawienia indywidualnej oferty zapraszamy do kontaktu.

DLACZEGO WARTO WYBRAĆ NASZ SERWIS?

Reg-Truck udziela 12 miesięcznej gwarancji na wykonane usługi. W przypadku wystąpienia uszkodzeń naprawianych elementów należy dostarczyć ponownie wadliwy element. Naprawa zostanie przeprowadzona priorytetowo! 

Z

Skuteczne naprawy

Z

12-miesięcza gwarancja

Z

10-letnie doświadczenie

Z

Najwyższa jakość

Z

Profesjonalizm

Z

Pasja

Z

Lojalność

Z

Odpowiedzialność

Zadzwoń, dowiedz się więcej o cenach regeneracji przekładni kierowniczej.

17 773 06 00

PPHU REG-TRUCK

Chorzelów 210, 39-331 Chorzelów

poniedziałek-piątek

7.00-15.00